POWOŁANIE NOWEJ RADY UCZELNI UNIWERSYTETU JANA DŁUGOSZA W CZĘSTOCHOWIE NA KADENCJĘ 2025-2028
Informujemy, że rozpoczęła się procedura powołania nowej Rady Uczelni UJD na kadencję 2025-2028.
Zasady powołania znajdują się w Statucie UJD , uchwale Senatu UJD oraz zarządzeniu Rektora UJD.
Nowo powołana Rada Uczelni będzie funkcjonować od 1 stycznia 2025.
Informacje są umieszczone również w zakładce Rada Uczelni.
Dokumenty do pobrania:
- Oświadczenie kandydata na członka Rady Uczelni - pdf, docx;
- Zgoda na kandydowanie na członka Rady Uczelni -pdf, docx;
- Informacja dot. przetwarzania danych osobowych – członkowie RADY UCZELNI niebędący pracownikami UJD- pdf, docx;
- Informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego - pdf - (Obowiązek złożenia oświadczenia, dotyczącego pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r., mają osoby urodzone przed dniem 1 sierpnia 1972 r. - art. 7 ust. 1, Dz. U. z 2024 r. poz. 273, 834).
- Wzór oświadczenia lustracyjnego - pdf - (Obowiązek złożenia oświadczenia, dotyczącego pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r., mają osoby urodzone przed dniem 1 sierpnia 1972 r. - art. 7 ust. 1, Dz. U. z 2024 r. poz. 273, 834).
Zgodnie z § 23 statutu Uczelni Rada Uczelni składa się z: 6 członków powoływanych przez Senat UJD, w tym:
- co najmniej 3 członków pochodzących spoza wspólnoty Uczelni,
- Przewodniczącego Uczelnianej Rady Samorządu Studenckiego.
Przewodniczącym Rady Uczelni jest jej członek spoza wspólnoty Uczelni.
Członkiem Rady Uczelni może być osoba, która:
1) ma pełną zdolność do czynności prawnych;
2) korzysta z pełni praw publicznych;
3) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) nie była karana karą dyscyplinarną;
5) w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracowała w organach bezpieczeństwa państwa w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 273 i 834), nie pełniła w nich służby ani nie współpracowała z tymi organami;
6) posiada wykształcenie wyższe - w przypadku członków Rady Uczelni powoływanych przez Senat;
7) nie ukończyła 70. roku życia do dnia rozpoczęcia kadencji.
Członkostwa w Radzie Uczelni nie można łączyć z pełnieniem funkcji organu tej lub innej uczelni, członkostwem w radzie innej uczelni ani zatrudnieniem w administracji publicznej.
Ta sama osoba może być członkiem Rady Uczelni nie więcej niż przez dwie następujące po sobie kadencje.
Kandydatów na członków Rady Uczelni zgłasza Senatowi UJD Kapituła Nominacyjna, powołana przez Rektora UJD, spośród pracowników reprezentujących nauczycieli akademickich i pracowników niebędących nauczycielami akademickimi.
Wniosek ze zgłoszeniem kandydata na członka Rady Uczelni składa się do Przewodniczącego Kapituły Nominacyjnej w Biurze Rektora w terminie do 20 listopada 2024 roku.
Data dodania: 05 listopada 2024