Koniec rekrutacji do projektu „Uniwersyteckie Laboratoria Wiedzy i Doświadczeń”
Zakończyła się rekrutacja do Projektu „Uniwersyteckie Laboratoria Wiedzy i Doświadczeń. Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę w UJD” realizowanego z Programu „Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027”. Do Projektu zakwalifikowało się 60 osób spośród kadry prowadzącej dydaktykę ze wszystkich wydziałów UJD, oraz 10 doktorantek i doktorantów Szkoły Doktorskiej UJD. Warto podkreślić, że o udział w projekcie aplikowało 74 nauczycieli i nauczycielek akademickich. Realizacja Projektu przewidziana jest na lata 2024–2026. Obejmować będzie: budowanie wewnętrznej sieci współpracy kadry dydaktycznej UJD, superwizji akademickich i peer tutoringu, organizację wizyt studyjnych i laboratoriów akademickich podnoszących kompetencje dydaktyczne, cyfrowe i z zakresu zielonej transformacji, a także katalizator potencjału doktorantów pozwalający m.in. na udział w cross-age tutoringu. Obligatoryjnym elementem uczestnictwa w projekcie będzie udział w wizycie studyjnej oraz w stażu na renomowanych uczelniach krajowych i zagranicznych posiadających międzynarodowe akredytacje i wysokie pozycje w rankingach, realizujące innowacyjną dydaktykę oraz stosujące rozwiązania cyfrowe, które w dzisiejszych czasach pełnią ważną rolę w edukacji.
Wysoka jakość kształcenia zależy w ogromnej mierze od przygotowania merytorycznego i dydaktycznego kadry zaangażowanej w proces kształcenia, w tym doktorantów jako przyszłych dydaktyków. Kadra dydaktyczna powinna posiadać najnowszą wiedzę i praktyczne umiejętności, jak również odpowiednie kwalifikacje, które przekładają się na jakość kształcenia studentów. Podejmowane działania pozwolą nie tylko zwiększyć efektywność procesu uczenia i nauczania, ale także podnieść jego atrakcyjność i budować w efekcie pozytywne doświadczenie studentów. Priorytetem jest doskonalenie umiejętności przekazywania wiedzy i prowadzenia zajęć, tak aby zapewnić skuteczne i efektywne nauczanie. Projekt pozwoli wdrożyć kompleksowy system wsparcia i rozwoju kompetencji kadry dydaktycznej dla uzyskania trwałych rezultatów i holistycznego wsparcia nauczycieli z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb, doświadczenia dydaktycznego oraz specyfiki zajęć.
Dziękujemy wszystkim, którzy głosili się do uczestnictwa w Projekcie.
Działania projektowe prowadzi zespół w składzie: dr Adrianna Sarnat-Ciastko (kierowniczka projektu) oraz dr Anna Irasiak i dr Katarzyna Zalas (zastępczynie kierowniczki).
opr. mgr Andrzej Zembik
Data dodania: 31 lipca 2024